روبیک،مکعب جادویی

روبیک برای همه...

روبیک،مکعب جادویی

روبیک برای همه...

بزرگترین مکعب روبیک جهان



بزرگترین مکعب روبیک جهان

Oskar Van Deventer یک طراح پازل هلندی است که به تازگی توانسته است در تلاش خود برای ابداع بزرگترین و پیچیده ترین پازل جهان که تاکنون انسان شناخته است موفق شود. ما داریم در مورد بزرگترین مکعب روبیک جهان صحبت می کنیم- اگرچه این نام هنوز بطور رسمی ثبت نشده است- اما حتی تصورش هم دشوار است که کسی بتواند مکعبی بزرگتر از مکعب روبیک ساخته شده توسط Deventer را ابداع کند. اندازه این مکعب ۱۷x17x17 و تقریبا معادل نیم فوت است.بیش از ۶۰ ساعت طول کشید تا Deventer توانست ساختمان داخلی آنرا به اتمام برساند. تنها رنگ کردن ۱۵۳۹ عدد قطعه ای که اجزای این مکعب را تشکیل می دهند بیش از ۱۰ ساعت وقت برده است.

 

در مورد مدت زمانی که طول خواهد کشید تا یک روبیکر این مکعب بزرگ را حل کند هیچ سوالی نپرسیم بهتر است زیرا به احتمال قریب به یقین مدت زمان حل چنین مکعبی به اندازه پس انداز کردن پول لازم جهت خرید آن به طول خواهد انجامید!! قیمت این محصول بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار متغیر است. Deventer قصد دارد محصول خود را در گردهمایی Puzzle Party نیویورک در تاریخ ۱۲ فوریه رونمایی کند. سال گذشته گوگل مطلبی را تحت عنوان ” الگوریتم الهی” منتشر کرد مپکه در آن کمترین تعداد حرکاتی را که طی آن یک مکعب روبیک قابل حل بود عنوان شده بود. به استناد این تحقیق منتشر شده یک مکعب روبیک در هر حالتی که نامرتب شده باشد را می توان با ۲۰ حرکت حل کرد.

 

تعداد حالاتی که یک مکعب روبیک میتواند به هم ریخته شود طبق گفته محققان ۴۳۲۵۲۰۰۳۲۷۴۴۸۹۸۵۶۰۰۰ است. حال نوبت Deventer است تا حالات ممکن برای به هم ریختن این پازل ۱۷x17x17 را محاسبه و حداقل تعداد حرکات لازم برای حل این مکعب غول پیکر را محاسبه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد